Filippa △

Direktlänk till inlägg 24 juni 2013

Justin Bieber – Mina åsikter om killen

Av Filippa - 24 juni 2013 20:03

Japp, eftersom att jag gjort ett par sådana här inlägg om One Direction, och eftersom att jag ständigt får frågor om jag gillar Justin och varför jag inte riktigt gör det, så skriver jag nu detta inlägg.

Men ja, Let's Get This Started!


Jag har gillar Justin Bieber, ja, innan han blev 'helt otroligt jävla känd'. Jag var ett otroligt stort fan av honom runt 2009-2010, tror jag. Jag älskade honom, han var mitt allt.

Sen, kom det en liten idiot (nämner inga namn) som sa att man inte fick gilla Justin utav vissa anledningar, och i början av 2011 tror jag, så slutade jag gilla Justin helt och håller. Sen kom One Direction in i allt, men det tillhör inte detta.


Just nu, av allt som har hållit på under 2013, så anser jag inte Justin vara en bra förebild. Droger, rökning och alla andra rykten som jag har läst, nyfiken som jag är, av dessa anledningar ogillar jag Justin ännu mer. Jag säger inte att jag hatar honom, men inte heller att jag gillar honom.

Hans sångröst är till viss del fortfarande otroligt ljus och flickig, jag kan inte lyssna på t.ex Boyfriend utan att direkt börja tänka på Baby. Men ja, det kanske bara är jag.

Jag har heller inget emot hans musik, bara hans röst. Och hela honom.

Javisst kan jag hålla med om att han anses se 'bra' ut, det går egentligen inte att säga emot. Eller jo.. det gör det.


Och sen tänkte jag ta upp allt med hela Belieber-fandomen. Jag säger inte att detta angår alla.

Men jag tänker fortfarande på allt med Cut4Bieber. Hela jävla fanbasen började skära sig själv, för att få denna 19åriga pojke att sluta röka eller vad det nu var för dumt han gjorde.

Jag är rätt säker på att även om jag inte skrivit klart allt än, så fick jag redan vid rubriken folk som direkt kände för att hata mig. Hah. Idiotiskt.

Men ja, detta gällde inte alla som gillar Justin, och eftersom att jag vet att många av dem som läser min blogg är Beliebers så ja, jag vet att många av dem som går i samma årskurs som mig och på samma skola är Beliebers, och eftersom att detta kopplas till Facebook så finns det risk att dem ser detta, men ja.

Sen var det allt mellan Directioners och Beliebers. Detta kommer oftast upp vid musiktävlingar där One Direction och Justin Bieber, blivit nominerade i samma kategori, och alltid är det någon fandom som ska bli så jävla tävlingsinriktade, att hat skickas runt till den andra fandomen, antingen om själva fansen eller om artisten. Även detta är något som irriterar mig.

Detta angår heller inte alla, men jag har fått mycket hat av just Beliebers, angående att jag gillar One Direction. Detta har jag fått väldigt länge, men enligt mig går det ofta allt för långt.


Justja, detta glömde jag nästan.

Ni vet Justin's Youtube-kanal Kidrauhl, hur många av er var det egentligen som ens visste om den Youtube-kanalen innan Justin blev känd? För det är VÄLDIGT många som säger att dem har prenumererat på kanalen lååångt innan Justin ens blev känd. För det är egentligen ganska sjukt om ni alla har prenumererat på kanalen så länge, med tanke på att den inte har mer än 2 000 000 prenumeranter.


Men ja, det var egentligen allt jag ville få ur mig just nu.

Feel free att kommentera vad ni tycker om min åsikt, skicka gärna ert hat till mig.

Om ni har något ni känner för att skriva mer 'privat' till mig, skicka det på kik - filippaceklund

Jag tål kritik för detta inlägg.


Det är 100% copyright på detta inlägg, alla ord är skrivna av mig.


 
 
Nekolized

Nekolized

24 juni 2013 20:22

Jag är ju intresserad av Japan, men inte hela tiden måste jag snacka om Japan. Eheheh, :c . Jag började gilla Justin bieber 2011, 2012 var nära att komma. 2012 så upptäckte jag One direction jag började gilla dom (Jag gillade ju Justin bieber fortfarande.. eller nä. Det kommer blir för långt :c

http://Nekolized.bloggplatsen.se

Filippa

24 juni 2013 20:24

Kul att du är intresserad av Japan.
Och jag tycker det är kul när folk gillar både 1D och Justin, det bevisar något. höhö..

 
Ingen bild

Klara

24 juni 2013 20:37

Tycker du skriver inlägget helt rätt "haters gonna hate" lixom! Man behöver inte hata honom men bara för att man inte hatar honom behöver man inte älska honom (om du förstår vad jag menar)! Det går så otroligt mycket ryckten om denna artist och.... Hälften vore nog.

Vet att detta inte tillhör det här inlägget men skulle bara vilja säga några ord om 1D! Den tiden jag nu "följt" (eller vad man nu ska säga) One Direction genom deras liv så har många människor jämfört One direction och Justin! Varför? Justin verkar vara en så hård kille medan 1D är så mjuka och rara (minst sagt mot deras fans) Och jag tror faktiskt inte att jag upplever det såhär bara för att jag är en Directioner!

Jag är sjukt glad att du har orkat kolla igenom det här och så! Precis som du skrev kan man behöva få ur sig saker och det kan vara ganska väl behövligt att ha någon att "bolla" med! Har läst din blogg ett bra tag men inte riktigt orkat skriva ur mig mina åsikter och tankar! Såg inlägget och tänkte att det var dax! Hoppas du får ett perfekt sommarlov! Kram <3

Filippa

24 juni 2013 20:41

Haters gonna hate, like you said. hah.
Men ja, det känns skönt att någon faktiskt håller med mig för en gångs skull.
Och jag håller med helt, det känns som att 1D är trevligare mot sina fans än vad Justin är under dessa tider.

Och tack så mycket för att du läser min blogg, men vill gärna påminna dig om att gärna kommentera oftare, och gärna kommentera till min frågestund. :3
xx

 
Emma

Emma

24 juni 2013 20:41

Fin blogg :) Tycker att ryktena om att Justin tar droger är oroande :O

http://themcrazykids.bloggplatsen.se

Filippa

24 juni 2013 20:50

Tack, och håller med.
xx

 
Ingen bild

Någon

24 juni 2013 21:17

Jag vet att det är helt din egen åsikt och att jag ska respektera det, jag vet det verkligen. Meen, jag kan inte säga att jag inte blev upprörd av att läsa din lilla "text".
För det första så verkar det mer som om du hatar vissa "belibers" mer än själva "Bieber", och jag kan förstå det, vissa av oss är riktigt häxor och hoppar på varandra och andra titt som tätt. Men det gör ju Directioners också. Ingen annan fandom tycker ens om directioners, och det kan du ju inte klaga på att det är belibernas fel, eller?
Och alla rykten som cirkulerar om droger och rökning och god knows what - typ bara hälften (om ens det) av alla rykten man läser om Justin är sanna. Och jag förstår Justin varför han har blivit som han har blivit. Jag håller med att han inte precis är den perfekta förebilden, men vem är det? Inte du, inte jag, och inte heller One Direction.
Justin har det också väldigt svårt i livet just nu med allt som pågår - han har gjort slut med Selena, och det skadade honom hårt. Det gjorde också så att han kom in i fel kompisgäng, sådana som inte var bra för honom. Han blir förföljd varje dag av massor av paparazzis som säger hur taskiga saker som helst om hans familj som han älskar så innerligt och trycker sig in på hans privatliv. De förstörde till och med hans födelsedag. Han är trött på det. Han är trött på kändislivet och orkar inte mer. Men det är bara en sak som håller glöden uppe, och de är hans fans. Och om du någonsin tvivlar på att Justin inte alls älskar sina fans som One Direction eller att han inte alls gör det så vill jag personligen säga att du ska lägga av med allt bullshit!
Och nu med det avklarat kan vi väl gå in på delen när du trakasserar hans röst och hela han. Varför i hela universum har du rätten att döma honom, eller någon? Som jag nämnt tidigare är inte du perfekt och du har ju inte precis ens kommit så långt som han här i livet, fact is fact. Han har räddat liv här i världen, han gör vad han älskar och bortom allt är han ju bara en vanlig mysig kille som har rätten att inte bli behandlad som han gör att paparizzis och haters (Jag tror mycket väl att du hör med i den här kategorin;P).
Och då tackar väl jag för mig och min lilla "uppsats".
Och som du sa - Haters gonna hate! ;)

Filippa

24 juni 2013 21:26

För det första så hatar jag inga Beliebers specifikt. Det är inte meningen att folk ska bli upprörda heller.
Jag är egentligen ingen Hater.
xx

 
Ingen bild

Någon (Igen)

24 juni 2013 21:40

Om vi nu kollar igenom ditt svar lite bara.
För det första: Jag sa inte att du hatade specifika beliebers. Jag sa bara att vissa är så in i helsike otrevliga.
För det andra: Jag blev bara lite upprörd för du hoppade på Justin, min inspirationskälla.
För det tredje: Är du så säker på det? ;)

Filippa

24 juni 2013 21:43

1. Jag vet, bara påpekade det.
2. Jag hoppar inte på Justin. Jag skrev min åsikt.
3. Kanske det.

 
Ellen

Ellen

24 juni 2013 22:02

Hej!
Jag tycker att du har helt rätt! Min kompis håller på och pratar om Cut4Bieber o sånt och vi blir jätteoroliga för att hon verkligen ska göra det! Jag tycker det är helt sjukt!
Ps. Älskar 1D och din blogg <3

http://www.lovethetwilightsaga.bloggplatsen.se

Filippa

24 juni 2013 22:07

Jag har ingen aning om vem du är, men just nu älskar jag dig.:3
Hälsa din kompis att hon inte ska börja med det, hon ör värd mer.
Tack så mycket.

 
Ingen bild

Någon

24 juni 2013 22:02

Så hating anses inte som påhopp längre?
Men nu ska vi inte bråka. Let´s end this like friends. :)
Men du fattar min poäng iallafall, right?

Filippa

24 juni 2013 22:08

Bra. Like friends.;)
Japp

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa - 16 oktober 2013 12:32

Filippaeklund.forme.se

Av Filippa - 15 oktober 2013 20:11

Känns som jag behöver en nystart, så jag byter till en annan sida. filippaceklund.forme.se Där kan ni nu hitta mig, har ni några frågor skicka ett mejl till; blubbbook@gmail.com Så hoppas jag att ni läser min nya blogg!!! ...

Av Filippa - 10 oktober 2013 14:07


Så, jag började lyssna på någon mix på 8tracks tidigare. En liten One Direction mix, med delar får xfactpr, video diaries och några låtar de har gjort, och det ända som kom upp i mitt huvud var, att en dag så kommer det ta slut. One Direction kommer ...

Av Filippa - 7 oktober 2013 20:59

Helloj Just nu sitter jag i soffan nyduschad och med en fin ansiktsmask på, känner mig såhär lagom vacker medan jag kollar på tv med familjen. Men ja, jag har inte haft tid att blogga under helgen, så tänkte berätta lite nu! I fredags så hade vi...

Av Filippa - 2 oktober 2013 19:03

Bloggaren ✖

 Hallå Hallå!

Mitt namn är Filippa. Jag är en halvgalen trettonåring som åker longboard, spelar gitarr och spenderar för mycket tid framför Tumblr.

Jag lyssnar alltid på musik, det är sällan du ser mig utan hörlurar i öronen. Jag lyssnar mucket på One Direction, THe Script, Bastille och Avicii.

 

Jag har en förkärlek till iste, prästkragar och Sherlock Holmes.

 

Twitter: FliiiC

Instagram: fliiic

blubbbook.tumblr.com

hipstuhrhaz.tumblr.com

Ställ era frågor nedanför ✖

111 besvarade frågor

Translate the blog.




Ovido - Quiz & Flashcards